Hiss eller Diss?

Hej hej!
Nu har jag suttit och tänkt på om vi ska hissa eller dissa extratyglar. Jag har aldrig kännt att en häst är så svår kontrollerad att jag har behövt änvända någon slags extratygel. Min personliga åsikt är att om hästen är så svår att kontrollera så borde du jobba igenom den psykist och sen fyskiskt. Jag tror seriöst inte att en häst är så okontrollerbar om den är rätt uppfostrad eller utbildad. På unghästar ska man absolut inte använda extratyglar enligt mig. För då hindrar du ju hästen från att sträcka ut och då lär den sig ju aldrig att jobba med ryttaren på ett roligt sätt utan bara på ett sammandraget och tvingat sätt.
Men nu vill jag höra er åskit! Hiss eller diss?
kram izza


Kommentarer
Postat av: victoria

du ska inte prata om dte du inte har en aning om, det är ingen "extra" tygel det är en martingal den är till för att hästen inte ska slå upp med huvudet men den hindrar inte hästen från att göra det den känner bara att den har någonting där. jag har ridit med det hela mitt liv och aldrig haft "problem" hästar utan tycker det är skönt och dessutom väldigt snyggt.

2010-07-17 @ 20:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0